The Influence of Mindfulness on Student Learning Interests at Higher Education Institutions
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bayot, Marie, Nicolas Vermeulen, Anne Kever, and Moira Mikolajczak. “Mindfulness and Empathy: Differential Effects of Explicit and Implicit Buddhist Teachings.” Mindfulness 11 (2020): 5–17.
Bodhi, Bhikkhu. “Tipitaka Tematik: Sabda Buddha Dalam Kitab Suci Pali.” Jakarta: Ehipassiko Foundation (2009).
Burmansah, Burmansah, Rugaiyah Rugaiyah, and Mukhneri Mukhtar. “A Case Study of Mindful Leadership in an Ability to Develop Focus, Clarity, and Creativity of the Buddhist Higher Education Institute Leader.” International Journal of Higher Education 8, no. 6 (2019): 57–69.
Burton, Nicholas, and Mai Chi Vu. “The Light and the Dark of Mindful Social Capital: Right Mindfulness and Social Capital Development.” European Management Review 18, no. 1 (2021): 137–150.
Carroll, M. (2016). The Mindful Leader Membangkitkan Potensi Terbaik Dalam Diri. Karaniya.
Cindy, Fighter Mahda. “Pengaruh Self Regulated Learning Dan Learning Style Terhadap Peningkatan Minat Belajar Mahasiswa UIN Raden Intan Lampung Tahun Pelajaran 2019/2020 Skripsi.” UIN Raden Intan Lampung, 2021.
Dalimunthe, Mohd Idris. “Pengaruh Kecerdasan Emosional Dan Minat Belajar Terhadap Pemahaman Akuntansi Pada Mahasiswa Program Studi Akuntansi Di Universitas Medan Area.” Jurnal Mutiara Akuntansi 5, no. 2 (2020): 99–108.
Emet, J. (2014). Tidur Lebih Berkualitas Dengan Meditasi. Karaniya.
Hanh, T. N. (2020). Masyarakat Madani Transformasi Diri, Keluarga, dan Bangsa. Karaniya.
Herlambang, Susatyo. “Pengaruh Penggunaan Smartphone Terhadap Minat Belajar Mahasiswa Melalui Media Online Di Masa Pandemi Covid-19.” Jurnal Optimal 18, no. 1 (2021): 12–26.
I.B, H. (Ed.). (1987a). The Middle Lenght Sayings (Majjhima Nikaya). Vol. I. Pali Text Society.
I.B, H. (Ed.). (1987b). The Middle Lenght Sayings (Majjhima Nikaya). Vol. II. Pali Text Society.
I.B, H. (Ed.). (1987c). The Middle Lenght Sayings (Majjhima Nikaya). Vol. III. Pali Text Society.
Mardesci, Hermiza, and Afrina Mardesci. “Pengaruh Perkuliahan Dengan Metode Dalam Jaringan (Daring) Terhadap Minat Belajar Mahasiswa (Studi Kasus Pada Program Studi Teknologi Pangan Universitas Islam Indragiri).” Jurnal Pendidikan: Riset dan Konseptual 4, no. 3 (2020): 357–365.
Mahda, C. F. (2020). Pengaruh Self Regulated Learning Dan Learning Style Terhadap Peningkatan Minat Belajar Mahasiswa UIN Raden Intan Lampung Tahun Pelajaran 2019/2020 [Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung]. In Malaysian Palm Oil Council (MPOC) (Vol. 21, Issue 1). http://mpoc.org.my/malaysian-palm-oil-industry/
Mardesci, H., & Mardesci, A. (2020). Pengaruh Perkuliahan dengan Metode dalam Jaringan (Daring) terhadap Minat Belajar Mahasiswa Studi Kasus pada Program Studi Teknologi Pangan Universitas Islam Indragiri). Jurnal Pendidikan Riset & Konseptual, 4(3), 357–365. www.journal.unublitar.ac.id/jp
Masruroh, L. (2020). Pengaruh Kecerdasan Emosional Dan Minat Belajar Terhadap Pemahaman Akuntansi Pada Mahasiswa Program Studi Akuntansi Di Universitas Medan Area. Universitas Medan Area.
Maulidina, Sundus, and Yoga Budi Bhakti. “Pengaruh Media Pembelajaran Online Dalam Pemahaman Dan Minat Belajar Siswa Pada Konsep Pelajaran Fisika.” ORBITA: Jurnal Kajian, Inovasi Dan Aplikasi Pendidikan Fisika 6, no. 2 (2020): 248–251.
Mukti, K. W. (2006). Wacana Buddha-Dharma. Yayasan Dharma Pembangunan.
Norman, K. R. (Ed.). (2006). The Group Of Discourses (Sutta-Nipata). Vol. II. Pali Text Society.
Norman, Kenneth Roy. The Word of the Doctrine. Pali text society, 2000.
Savitri, Wenita Cyntia, and Ratih Arruum Listiyandini. “Mindfulness Dan Kesejahteraan Psikologis Pada Remaja.” Psikohumaniora: Jurnal Penelitian Psikologi 2, no. 1 (2017): 43–59.
Sugiyono, Prof Dr. “Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R &D, Alfabeta.” Denzin, NK, & Lincoln, S. Yvonna (2009).
Syafira, Vonny, and Ira Paramastri. “Efektivitas Pelatihan Mindfulness Untuk Menurunkan Ego Depletion Pada Mahasiswa Baru.” Gadjah Mada Journal of Professional Psychology (GamaJPP) 4, no. 1 (2018): 1–12.
Wang, Yao-Chin, Po-Ju Chen, Huiming Shi, and Wanxing Shi. “Travel for Mindfulness through Zen Retreat Experience: A Case Study at Donghua Zen Temple.” Tourism Management 83 (2021): 104211.
Woodward, Frank Lee. The Book of the Gradual Sayings [Anguttara-Nikaya]: Or More Numbered Suttas. Pali Text Society, 1932.
ZR, Hirdha Nurfarini, and Wildan Saugi. “Pengaruh Kuliah Online Terhadap Minat Belajar Mahasiswa Pendidikan Agama Islam (PAI) Di IAIN Samarinda.” El-Buhuth: Borneo Journal of Islamic Studies (2020): 121–131.
DOI: http://dx.doi.org/10.35931/aq.v17i6.2846
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Rapiadi Rapiadi, Sidartha Adi Gautama, Burmansah Burmansah, Komang Sutawan, Susanto Susanto
Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan dan Kemasyarakatan
index by:
Publish by:
Sekolah Tinggi Ilmu Al-Qur'an Amuntai
Contact us:
Address: Jl. Rakha Pakapuran, Amuntai Utara
Kabupaten : Hulu Sungai Utara
Kode Pos : 71471
Provinsi : Kalimantan Selatan
Telephone : 085251613000
Email: hafizhihusinsungkar@gmail.com
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.