STRENGTHENING RESILIENCE IN CHILDRENS PSYCHOLOGICAL DISORDERS OF ABDULLAH NASHIH ULWANS PERSPECTIVE
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anisah, Ani Siti. “Gangguan Prilaku Pada Anak dan Implikasinya Terhadap Perkembangan Anak Usia Sekolah Dasar.” JPsd (Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar) 1, no. 2 (2015): 5–20.
Arikunto, Suharsimi. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta, 2010.
Everall, Robin D, K Jessica Altrows, dan Barbara L Paulson. “Creating a future: A study of Resilience in Suicidal Female Adolescents.” Journal of Counseling & Development 84, no. 4 (2006): 461–70.
Helton, Lonnie R, dan Mieko Kotake Smith. Mental Health Practice With Children and Youth: A Strengths and Well-Being Model. Routledge, 2014.
Holaday, Margot, dan Ruth W McPhearson. “Resilience and Severe Burns.” Journal of Counseling & Development 75, no. 5 (1997): 346–56.
Iqbal, Abu Muhammad. Pemikiran Pendidikan Islam. Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2015.
———. Pemikiran pendidikan Islam: gagasan-gagasan besar para ilmuwan Muslim. Pustaka Pelajar, 2015.
Izzaty, Rita Eka, Budi Astuti, Nur Cholimah, Ahli Materi, dan M Si Suwarjo. “Model Konseling Anak Usia Dini.” Bandung: Rosda Karya, 2017.
LaFromboise, Teresa D, Dan R Hoyt, Lisa Oliver, dan Les B Whitbeck. “Family, Community, and School Influences on Resilience Among American Indian Adolescents in the Upper Midwest.” Journal of community psychology 34, no. 2 (2006): 193–209.
Mahmud. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia, 2011.
Moleong, Lext J. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2013.
Mu’awwanah, Uyu. “Perilaku Insecure Pada Anak Usia Dini.” As-Sibyan: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini 2, no. 01 (2017): 47–58.
Na’imah, Anggil Viyantini Kuswanto. “Analisis Problematika Prilaku Perkembangan Anak Usia Taman Kanak-Kanak.” Bunayya: Jurnal Pendidikan Anak 6, no. 2 (2020): 111–13.
Papalia, Diane E. Human Development Eight Edition. New York: McGraw Hill, 2001.
Rohman, Mustofa. “Abdullah Nashih Ulwan: Pendidikan Nilai.” Dalam Pemikiran Islam Kontemporer. Yogyakarta: Jendela, 2003.
———. Abdullah Nashih Ulwan: Pendidikan Nilai, dalam A. Khudori Soleh, Pemikiran Islam Kontemporer. Yogyakarta: Jendela, 2003.
Ulwan, Abdullah Nashih. Tarbiyat al-Awlad fi al-Islam. Kairo: Darussalam, 1992.
———. Tarbiyatul Aulad fil Islam diterjemahkan oleh Arif Rahman Hakim dan Abdul Halim, dengan judul, Pendidikan Anak Dalam Islam. Solo: Insan Kamil, 2012.
Van As Nicole M.C. Familu Functioning And Child Behavior Ploblem Thesis. Netherland: Nijmehen University, 1999.
W. Damon. Handbook of Child Psychology. 5 ed. Vol. Vol. 4. New York: John Wiley & Sons. Inc, 1998.
Widuri, Erlina Listyanti. “Regulasi Emosi dan Resiliensi Pada Mahasiswa Tahun Pertama.” HUMANITAS (Jurnal Psikologi Indonesia) 9, no. 2 (2012).
Yakan, Fathi. “Revolusi” Hasan al-Banna, alih bahasa Fauzan Jamal dan Alimin. Jakarta: Harakah, 2002.
Zed, Mestika. Metode Penelitian Kepustakaan. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia, 2008.
DOI: http://dx.doi.org/10.35931/am.v5i2.545
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Al-Madrasah : Jurnal Ilmiah Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah
index by:
Publish by:
Sekolah Tinggi Ilmu Al-Qur'an Amuntai
Contact us:
Address: Jl. Rakha Pakapuran, Amuntai Utara
Kabupaten : Hulu Sungai Utara
Kode Pos : 71471
Provinsi : Kalimantan Selatan
Telephone : 085251613000
Email: madrasahstiq@gmail.com
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.